Маркетингове дослідження щодо вивчення туристичного ринку Чернігова

28 жовтня 2016 року в Чернігівській міській раді викладачами кафедри маркетингу, PR-технологій та логістики ЧНТУ здійснено оприлюднення результатів масштабного маркетингового дослідження іміджу м. Чернігова серед туристів. Відповідне опитування мало суспільне значення, оскільки його результати будуть враховані при розробці Стратегії розвитку міста.

Анкетування туристів проводилось протягом місяця: з 16 вересня по 16 жовтня 2016 року. В якості якості інтерв’юерів було залучено понад 150 студентів, що навчаються за різними рівнями вищої освіти.

Під час дослідження було опитано 795 респондентів, з них 137 заповнили електронну форму анкети, а всі інші отримані шляхом усного опитування в різних геолокаціях м. Чернігова, зокрема:

  • в історичній частині міста: Національний архітектурно-історичний заповідник «Чернігів стародавній», центр міста (Красна площа, фонтани), Антонієві печери;
  • торгово-розважальні об’єкти: Макдональдс, ТРЦ «Hollywood», ТРЦ «Мегацентр», торгово-оптова база за адресою вул. Щорса, 54; Центральний ринок та Ринок «Нива»;
  • інфраструктурні об’єкти: авто та залізничний вокзали;
  • медичні заклади: Чернігівська обласна лікарня.

Щодо цікавинок, то іноземних туристів знаходили в популярних розважальних закладах, кафе та ресторанах міста.

Дуже жваво проходило опитування гостей з Білорусії, які приїздили на шопінг, особливо на торгово-оптовій базі по вул. Щорса, 54.

Найбільше туристів було опитано протягом святкування Дня міста Чернігова, у зв’язку з вдало продуманою культурно-розважальною програмою.

Приємно було чути майже від всіх опитаних позитивні враження про наше рідне місто та бажання відвідати його знову.

Щодо проблемних моментів, то варто відзначити пасивність в заповненні відкритих запитань про те «Чого не вистачає в м. Чернігові?» через брак часу в опитуваних.

З результатами маркетингового дослідження можна ознайомитись в матеріалах презентації.

Після оголошення результатів маркетингового дослідження іміджу м. Чернігова відбувся розіграш романтичного уїк-енду в м. Чернігові для двох осіб. Анкету-переможця визначила заступник міського голови Хоніч О.П. – ним став чоловік 27 років з м. Гомеля Республіки Білорусь.

Загалом це був важливий позитивний досвід для майбутніх маркетологів по набуттю практичних навичок в налагодженні контакту з респондентами та проведенні опитування. Що належить до одних з основних компенцій майбутніх фахівців з маркетингу.

httpss://www.youtube.com/watch?v=m9o-EbOyuRA